tiistai 22. kesäkuuta 2010

Ratatuille ja vihadieetti

Innostuin sunnuntaina tekemään ratatuillea ja sonkin ollut aika herkkuruokaa vetää töissä. Ainoo, että kasvikset kaipais ehkä ministi jotain lihaisampaa rinnalleen. Oon syöny ituja, mut jotkut katkaravut ois kyllä voineet sopia tähän reseptiin kanssa. Otin ohjeen sellasesta "Suomen suosituimmasta" kotiruokaohjekirjasta. ja laitoin sen Kotikokkiin talteen tulevaa väsäystä varten :)


Juupa juu. Ruuan kaa kelpaa, mut työjutut ottaa niin pahasti päähän ja väsyneenä kehittelen vaikka mitä maailmanmurha-ajatuksia duunissa, että luulen laihtuvani ihan vaan siitä raivosta, mitä välillä töissä tunnen. Oon kans älyttömän väsy, ni kaikki saa ihan suunnattomat mittapuut mielessä, kun tarpeeksi miettii omaa vatutustaan :( Näkis ees niitä kuvia, mitä käsittelee, mutta kun son vaan kuvataskuja ja koneen piippausta ja liimakokkareita...nyyh. Onneksi tämä viikko on jo puolessa ja sit on mökkijuhannus ^-^ Vaarallinen grilliherkkujussi Antin sukulaisten kaa niiden mökillä, mutta tartten kyllä taas rentoutusta, että jaksan seuraavat *huoh* 8 viikkoa vielä vääntää. Onneks välissä on kaikkea Musen keikkaa ja tenttiä ja ties mitä, mitkä on hyviä vapaapäivätekosyitä...

Nyt on muutenkulunut 10 viikkoa siitä, kun vaihdoin blogin nimeksi 23 viikkoa. Jos paino on vielä sielä 70 ja vähän alle (en oo kerinny Fitille aamusin ja iltasin en halua punnita), ni oon laihtunu 4 kiloa siitä, mitä 23 viikossa piti. Ja nyt ois sitten jäljellä sellaset vajaa 7. Toisaalta blogin alusta on 15 viikkoa, mistä oon laihtunu noin 5-6 kiloa, mutta 7 kiloa tuskin laihdun 7 viikossa, ninettä oon taipuvaisempi laskemaan sen 23 viikkoa siitä, kun vaihdoin blogin nimeä, jollon 7 kilon laihtumiseen ois vielä 13 viikkoa aikaa. Katsoo, miten käy. Ei se ehkä oo se blogin nimi ja muut vaan se painon putoaminen, mutta kuitenkin ;)

Ainii. Siivosin tänään raivolla. Edin voimalla.

3 kommenttia:

  1. Kävin kurkkaas ton ohjeen ja kysyisin miksi kuorit munakoison? Mun mielestä se kuori kun on just niin hyvää!

    VastaaPoista
  2. Koska mun ohjeessa luki niin? En mä koskaan oo munakoisiolla ennen kokannu. Tai ehkä joskus, mutten muista, kuorittiinko... Ens kerralla jätän kuorimati 8)

    VastaaPoista
  3. Ok, en ymmärrä kyllä miksi mutta kai sillä reseptin keksijällä on joku syy ollut:))

    Mulla on pari hyvää munakoisoruokaohjetta, jopa laihdutusversiokin, jos satut innostumaan siitä jotain muutakin kokkailemaan.

    VastaaPoista