lauantai 5. tammikuuta 2013

Neljännen päivän niksahdus

Neljäs paastoaamu alkoi vähän ikävämmin. Pyörrytti ja hikoilutti niin, etten voinut pukea mitään päälle ennen aamiaista, vaikka meillä on yleensä tosi kylmä. Tuli mieleen nestehukka, joten koetin juoda vettä kahen 1+1 porkkanahedelmämehun (nyt se maistui ihan hyvältä) ja yrttiteen lisäksi.

Nippa nappa sain edes teen kurkusta alas, kun hikoilu vaihtui paleluun. Puin päälle ja heikotusnukutustani menin sohvalle torkkumaan huonoa oloa pois. Lopulta otin lusikallisen sitä hunajaakin, mikä auttoi hetkeksi, mutta sitten tuli vaan ällömpi olo.

Nukuin tunnin päikkärit ennen kun kissa tuli jyrsimään mun käsiä ja hyökkäilemään, kun kukaan ei ollut leikkinyt sen kanssa. Laitoin sen vähän jäähylle, ruokin linnut ja join taas ison lasillisen vettä.

Nyt jaksoin vähän leikkiä kisunkin kanssa, eikä ole kovinkaan huono olo, mutta väsymys on edelleen, kuten eilenkin. Eiköhän tää mun paasto ollut tässä. Tunnin tai parin päästä alotan kevyesti palautumisen jollain pilttihedelmäsoseella tmv.

Kolme vuorokautta ja 15 tuntia olen tähän mennessä ollut syömäti kiinteetä ruokaa ja vaikka iltasin olo on ihan vauhdikas, mä haluaisin olla paremmassa kuosissa jo heti aamusta. Kaikkea sitä tuleekin kokeiltua.

No mä painoin tänään aamulla 72kg, kun keskiviikkoaamuna sama vaaka näytti härskit 74kg, eli pari kiloa nesteitä ainakin lähti.

Ensi kerralla - jos sitä tulee - valmistaudun paremmin ja laskeudun paastoon kunnolla, enkä tälleen yhtäkkiä. Kyllä mun itsehillintäkykyni varmasti on nyt vähän parempi, kun tiedän ja ehkä ymmärränkin, että jokaista "mun tekee mieli sitä sun tätä"-fiilistä ei ole pakko seurata ja selviää vähemmälläkin jne.

Voisin myös pistää taas vähän panosta ruokavaliooni ja syödä enempi salaatteja ja vaikka hedelmiä. Mandariinit tuoksui oikein namilta ja porkkanakin on kiinteenä ihan ok, vaikka mehu maistuukin paskalle. Anteeksi albaaniankielinen ilmaisuni.

Ei tänään mitään nälän tunnetta kyllä enää ole, sen verran täytyy myöntää. Kaikki muut vierotusoireet on.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti