perjantai 25. maaliskuuta 2011

Ruokavaliolla leikkimistä

Paino: 68.8kg
Vyötärö: 70cm


Löysin viikko sitten Fit-lehdestä maininnan ruisleivästä, jossa on hiilareita vaan 7.9g per pala. Satuin muistamaan nimen kaupassa ja nyt oon vetäny Uotilan maalaisruislimppua viikon voilla cheddarilla ja meetvurstilla. Ihan älytöntä, miten hyvältä ruisleipä maistuu, kun sitä ei oo syöny ehkä puoleen vuoteen! Muutenkin superhyvää leipää ja tosiaan vähän hiilareita ja paljon kuitua. Vatsakin tykkää ^-^


Mitä muuhun ruokavalioon tulee, oon tällä viikolla ollu melkein kasvissyöjä. Vaihdoin pekonin soijanakkeihin ja tein tofusta ja kruunun vihannessekotuksesta mm. oliiviöljyllä ja juustokuminalla maustettua herkkuruokaa. Muuten ihan jees, mut ne soijanakit on hiton kalliita kyllä. Hyviä - varsinkin ketsupin ja majoneesin kanssa - mutta kalliita. Ruokavaliolla leikkiminen on muutenkin välillä vähän jänskää, kun tuntuu, että rahaa menee vaan kokoajan enempi. Tofu on kyllä aika edukasta ja olin laskevinani, että ainakin kalaruokaan verrattuna tää on superhalpa vaihtoehto. Meinasin nimittäin, että en ainakaan ite ostais kanaa tai possua enää kaupasta ja söisin sit vaan kalaa ja korkeintaan nautaa. Ehkä vähän hevosta ;) Tämä siksi, koska mua harmittaa, miten huonosti varsinkin kanoja ja possuja tunnutaan kohtelevan. Tekopyhänä vedän tietty kananmunaa napa rutisten, koska se on niin hemmetin hyvää ja hyvä lähde ihan kaiken suhteen, mut ostan edes vapaan kanan (ts. lattiakanalan kanan) munia. Oon harkinnu luomuun siirtymistä. Vapaita munia oon ostanu jo niin pitkään, että häkkimunien ostaminen tekee pahaa jo pelkkänä ajatuksena.... Jostain se on kevennettävä omaatuntoakin välillä.

En muuten keskiviikkona menny pumppiin. Menin vaan venyttelyyn, mikä teki ihan hyvää ja kykenin sitten eilen jo tanssimaankin, vaikka lantioympyrä ei vieläkään mene niin hyvin kun haluisin tai edes lähelle. Kolme viikkoo aikaa harjotella *gulp*.

2 kommenttia:

  1. mä oisin kyllä jättäny tosta ruisleiväst voin, cheddari ja meetvurstin pois ja pistäny tilalle vaikka yhen tomaatin siivun :_DDD mutjoo kiva et löysin tän blogin tääl on tosi hyvii neuvoja mullekki !

    http://10-emilia.blogspot.com/

    VastaaPoista
  2. Vois se tomaattikin toimia, vai not, mut siinä ei oo proteiinia ihan niin paljon, kun mä tykkäisin ;)

    Tota blogia ei ilmeisesti enää ole?

    VastaaPoista